Google nu s-a învățat minte: de ce riscă noi amenzi uriașe în Europa

de: Ciprian Ioana
02 12. 2019

Google e, din nou, în mijlocul unui scandal în Europa. Chiar dacă a primit amenzi în valoare de miliarde de euro, compania americană nu a renunțat la practicile sale.

Instituțiile de reglementare de la Bruxelles au luat, din nou, în vizor compania Google. Gigantul american e bănuit că nu a renunțat la practicile ilegale referitoare la colectarea și stocarea datelor utilizatorilor. Potrivit Comisiei Europene, compania nu și-a revizuit politicile nici după amenzile primite în anii trecuți.

Cel mai probabil, ancheta Comisiei Europene e bazată pe regulamentul GDPR, cel care reglementează modul în care companiile pot colecta și stoca datele utilizatorilor. S-au trasat niște linii clare, dar giganții ca Google par să nu fie deranjați. Iar amenzile uriașe nu prea-i sperie.

Google, în centrul unui nou scandal

Autoritățile europene antitrust știu că giganții IT sunt extrem de influenți. Dominația lor e una puternică și e bazată pe datele colectate de utilizatori și de pe urma cărora monetizează extrem de mult. Acum, Comisia Europeană vrea să afle cum și dacă Google colectează date în mod ilegal.

Ancheta e încă în faza de început.

„Comisia Europeană a trimis o înștiințare către Google, ca un pas preliminar în investigația referitoare la colectarea și utilizarea datelor. Ancheta e încă la început”, susțin oficialii europeni.

Surse citate de Reuters susțin că Bruxellesul va analiza îndeaproape modul în care Google intră în posesia datelor utilizatorilor prin motorul de căutare, prin reclamele targetate, dar și prin serviciile de logare în diverse funcții ale companiei parte din grupul Alphabet.

Google pare că nu s-a învățat minte după ultimele scandaluri. Acuzată și în trecut de practici ilegale în Europa, compania a primit amenzi totale în valoare de opt miliarde de euro. Gigantului i s-a cerut să-și schimbe modelul de business. Dar sunt slabe șanse că se va schimba acest lucru. Mai ales că acest model de businees, bazat pe monetizarea datelor, a dus la crearea unor giganți în domeniul IT.

E posibil ca aceștia să se fi făcut prea mari. Și nu prea mai ai ce să le faci.